Seful Carrefour România: Suntem cel mai puternic retailer multiformat. Tranzactia s-a cifrat la 100 milioane euro

Grupul francez Carrefour a deschis la începutul lunii martie primul magazin Billa remodelat în Market, iar restul de 84 de supermarketuri urmează să fie redenumite până la finalul anului. Sub noul concept magazinele au sute de produse cu preţuri mai mici, mii de produse noi, dar în mare, aceiaşi angajaţi.

„Am preluat magazinele Billa pentru a ne consolida poziţia pe segmentul de supermarket şi proximitate şi pentru a câştiga cotă de piaţă. Mai mult, suntem cel mai puternic retailer multiformat“, spune Jean Baptiste Dernoncourt, CEO al operaţiunilor Carrefour în România. Francezii au hipermarketurile Carrefour, supermarketurile Market, magazinele de proximitate Express şi Contact şi magazinul online. Magazinele Billa urmează a deveni şi ele Market.

Acum grupul Carrefour are un total de aproape 290 de magazine sub toate formatele (inclusiv Billa). Mai mult, continuă şi expansiunea de la zero în ritmul ultimilor ani pe toate formatele. Şeful Carrefour nu oferă însă cifre nici privind numărul de magazine noi şi nici cifra de afaceri obţinută în 2016. În anii anteriori numărul deschiderilor a fost de câteva zeci, însă au avut loc şi închideri. Plus că magazinele de proximitate sunt operate în franciză.

„Anul trecut a fost un an foarte bun, iar dacă luăm în calcul şi evoluţia businessului Billa, avem cea mai bună creştere de multă vreme, clar cea mai bună postcriză.“ După preluarea Billa businessul Carrefour se va apropia de 1,7-1,8 mld. euro, potrivit estimărilor ZF. Cifra îi asigură locul doi în piaţă după Kaufland.

„Procesul de integrare a magazinelor Billa în reţeaua Carrefour este unul lung, dar important, aşa că i-am dedicat timpul necesar. Dacă ar fi să facem o cronologie scurtă, în decembrie 2015 am anunţat preluarea, iar în iunie 2016 am primit avizul Consiliului Concurenţei.“ Francezul spune că din momentul în care a fost anunţată tranzacţia până în momentul în care Concurenţa şi-a dat acordul, Carrefour s-a pregătit intern, însă nu a avut voie să contacteze în niciun moment echipa Billa. În iulie 2016 abia au început oficial discuţiile. Primul pas a fost reţinerea anga¬jaţilor, a celor circa 3.000 de salariaţi pe care Billa îi avea în România.

Sursa: ZF.ro

17-03-2017