Daimler a cumpărat aplicatia românească Clever Taxi cu peste 10 milioane Euro

Mihai Rotaru şi Alexandru Dumitru, fondatorii aplicaţiei mobile Clever Taxi - prin intermediul căreia în 6 ani de zile au fost comandate peste 40 de milioane de călătorii cu taxiul în 20 de oraşe din România, au devenit milionari în euro după ce au vândut compania către mytaxi.net, cel mai mare jucător european de pe piaţa aplicaţiilor de taxi, al cărui acţionar majoritar este gigantul german Daimler Mercedes, pentru o sumă de peste 10 milioane de euro.

“Este o tranzacţie de 8 cifre în euro (peste 10 mil. euro - n.red). mytaxi a cumpărat toate acţiunile Clever Tech, compania din spatele platformei Clever Taxi”, a declarat miercuri, în cadrul unei întâlniri cu media, Mihai Rotaru, co-fondator şi CEO al companiei. El nu a dorit să ofere alte detalii despre valoarea trazacţiei. Conform datelor ZF, tranzacţia este mai mică de 40 mil. euro, cât au plătit nemţii pentru achiziţia celei mai mari aplicaţii de comandă a taxiurilor din Grecia, în februarie.

Acţionarii companiei erau Mihai Rotaru - 29,8%, Alexandru Dumitru - 29,8%, Bestjobs Recrutare (Călin Fusu) - 34,1% şi Andrei Pitiş - 6,1%. Luând în calcul valoarea minimă anunţată a tranzacţiei de 10 mil. euro fiecare dintre cei doi fondatori a obţinut câte 3 mil. euro, compania lui Fusu - puţin peste 3 mil. euro iar Andrei Pitiş peste 0,5 mil. euro.

„Ca preţ, este un preţ bun. Acum pe mine câteva milioane de euro în plus sau în minus nu mă încântă aşa tare, dar pentru cofondatori este o super treabă, pentru că şi-au validat astfel proiectul“, a spus Călin Fusu. „Mă bucur că tranzacţia pune din nou România pe hartă în sensul în care MyTaxi este o firmă foarte mare, care are Mercedes în spate“, a declarat Andrei Pitiş.

Achiziţia din România vine pe fondul campaniei germanilor de la Daimler (Mercedes) de a se extinde la nivel global pentru a construi un rival credibil al ame¬ricanilor de la Uber. Expansiunea are legătură şi cu faptul că în viior maşinile se vor conduce singure, crede Pitiş. „De ce vrea Daimler să aibă taxiuri peste tot? Pentru că într-un viitor în care toate maşinile se vor conduce singure cine are butonul de comandă are puterea. Butonul acesta de «vreau maşină» - acesta este »end-game»-ul într-un viitor SF pe care îl anticipăm“, spune el.

Sursa: ZF.ro

25-08-2017