Cu vanzari la cota de avarie Praktiker anunta ca nu doreste sa vanda filiala din Romania
Anul trecut vanzarile grupului Praktiker s-au prabusit cu 22% dar reprezentantii din Romania ai grupului susţin că grupul nu are în plan şi nu intenţionează să închidă sau să vândă o filială importantă aşa cum este cea din România, după ce un reprezentant Maseltov, cel mai mare acţionar al grupului german, a anunţat că firma de investiţii vrea retragerea retailerului de bricolaj din Europa de Est.

"În pofida zvonurilor recente, conducerea germană a grupului Praktiker nu are în plan şi nu intenţionează să închidă sau să vândă o filială importantă cum este Praktiker România", se arată într-un comunicat al subsidiarei locale.
Compania arată că rezultatele din România au înregistrat o revenire în ultimul trimestru al anului trecut, "demonstrând o tendinţă vizibilă de îmbunătăţire" care se menţine şi pentru 2012.
Vânzările companiei germane Praktiker pe piaţa locală s-au menţinut la un ritm de scădere de 22% pe parcursul anului trecut, ajungând la 152,3 milioane de euro, ceea ce înseamnă un rulaj mediu net de 5,6 milioane de euro pentru fiecare dintre cele 27 de magazine al reţelei, atingând un nou minim.
Vânzările din ultimul trimestru al anului s-au ridicat la 36,2 milioane de euro, faţă de 40 de milioane de euro în perioada similară a anului 2010, astfel că pe finalul anului ritmul de scădere a veniturilor s-a redus la doar 10%.
Cu aceste rezultate, este posibil ca germanii să fi pierdut şi cea de-a doua poziţie în topul reţelelor de bricolaj, în favoarea francezilor de la Bricostore. Liderul pieţei este de doi ani compania băcăuană Dedeman.
"În perioada 2009-2011, România s-a confruntat cu una dintre cele mai semnificative scăderi pe zona de DIY din Europa. Pe fundalul unei economii instabile şi al unei incertitudini financiare care afectează toate pieţele, scăderile înregistrate în aceşti ani sunt fireşti, fiind generate de un context macro-economic şi de schimbarea comportamentului de consum, aspecte care nu pot fi controlate. Praktiker se concentrează însă pe găsirea celor mai bune soluţii de rentabilizare a operaţiunilor şi de revenire pe profit. Contează doar cum vom gestiona de acum înainte situaţia şi ce strategii vom alege să adoptăm", a declarat în comunicat Michael Krahn, country manager Praktiker România.
Compania mizează în acest an pe strategii de fidelizare a clienţilor existenţi, care vizează diversificarea ofertei de produse, precum şi extinderea gamei de servicii post-vânzare.