Tranzactie pe piata de merchandising: o companie americana preia un jucator local

Firma americana SPAR Group a cumparat 51% din actiunile agentiei locale de merchandising BIP Grup. Spar a preluat 50% din BIP de la grupul irlandez IMSG (prezent in companie din 2007) si aditional 1% de la fondatorul si managerul general Eugen Saulea care detine restul de 49% din capitalul social.

BIP Grup (Business Ideas Provider Grup Romania) a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 3,67 milioane euro, in crestere cu 4,7% fata de anul anterior. BIP Group activeaza pe piata romaneasca din 2004, oferind servicii de trade marketing & vanzari: merchandising, sampling, management POSM, leasing personal vanzari etc. Compania are in portofoliu clienti din segmentul FMCG: Coca Cola, Kraft, Nestle, Ursus, BAT, Overseas, Agroalim, Alexandrion, Phillip Morris, JTI, etc. Pe aceasta piata de servicii de marketing BIP concureaza cu Mercury360, Grup Sapte, Wave Division, FMCG Merchandising si IPP Merchandising.

Spar desfasoara de asemenea activitati similare pe piata romaneasca din 2008 prin intermediul filialei Spar Citycare in 2010 a inregistrat venituri de 677 mii de euro si un profit de 75 de mii de euro. Practic, aceasta tranzactie reprezinta si exitul din Romania a lui IMSG care a mai fost prezent in actionariatul agentiei de creatie Friends de unde a iesit din 2010 si in firma de relatii publice V+O.

Cititi articolul integral in Fin.ro